Fiscaal advies aangeboden (niet-commercieel, gratis)

  • Alexander

    Fiscaal jurist biedt aan: Fiscaal juridisch advies voor MKB ondernemer in Zuid Holland. Ook thuis in accountancy vraagstukken. Ik vraag er iets specifieks voor terug (geen illegale toestanden, flauwiteiten en geen geld), voor meer info: mail me maar.

    vr.gr.

    Alexander

    memorabilium@hotmail.com

  • pro78

    Ik heb uw advertentie gelezen waarin u vemeldt fiscaal-juridisch advies te willen verlenen.

    Kunt u mij meer informatie over uw voorwaarden toesturen via een emailbericht?

    Vriendelijke groet,

    Pro78

  • J. te Lindert

    Vier personen willen een herensoos gaan opstarten. De deelnemers (leden) krijgen een sponcerfactuur en hebben dan de mogelijkheid om die af te trekken van de belasting.

    Vraag: Kunnen wij als organiserend club door de belasting (door deze constructie) financieel belast worden over de inkomsten die wij binnen krijgen.

    Vraag 2: Als wij een vereniging maken of een stichting is het dan mogelijk dat we belast gaan worden door de belastingdienst ? Of maakt dat niet uit.

    Gr. J. te Lindert

  • jz

    Beste Alexander,

    Zou je contact met mij op willen nemen op tel: 06-22368413?

    Ik heb advies nodig van een fiscalist.

    Met vriendelijke groet,

    Jantien

  • Erik Booij

    Beste Alexander,

    Binnenkort neem ik waarschijnlijk een tweede baantje. Nu kreeg ik een formulier waarop ik moet aangeven of ik wil dat daar loonheffingskorting wordt ingehouden. Wat is voor mij het gunstigst, kan ik die het beste laten inhouden bij het bedrijf waar ik de meeste uren maak / het meeste verdien, of maakt het niet uit?

    Met vriendelijke groet,

    Erik Booij

  • A E VAN DOOREN

    Op mijn (definitieve) aanslag inkomstenbelasting 2007 staat onder “belastingkorting voor verlies uit aanmerkelijk belang”: nog te verrekenen belastingkorting in volgende jaren € 55.227. Een paar jaar geleden heb ik een beschikking ontvangen, dat er een onverrekend verlies van € 61.222 was vastgesteld, met een belastingkorting van € 15.305. Op mijn (definitieve) aanslag 2007 staat dus een hoger bedrag vermeld als in volgende jaren nog te verrekenen belastingkorting.

    Mag ik aannemen dat wat op het aanslagbiljet over 2007 staat, voor de fiscus bindend is?

  • a.j.kielenstijn

    In 1994 heb ik mijn fuctie van directeur in een bv waarin mijn pensioenreserves waren opgebouwd, opgezegd.

    Mijn toenmalige accountant adviseerde me om een besloten vennootschap op te richten om daarin mijn pensioenreserves in op te nemen.

    Zo heb ik gedaan en heb vervolgens een bedrag groot 100.000€ van deze bv in prive geleend en daarmee onroerend goed gekocht

    Ik wil deze bv nu het liefst op heffen vanwege dat er niets meer in gebeurd en ik kosten moet maken die onnodig zijn

    Ik heb met mijn zoon een andere bv waarin ik een vordering heb iets groter dan de schuld in mijn “pensoen-bv”

    Kan ik in de bv met mijn zoon de pensioen bv kopen en dan de schuld vereffenen met de vordering?

    Het lijkt zo'n elegante oplossing en ben benieuwd naar uw advies in deze.

    Dank en hopelijk tot mails en later ziens.

    vriendelijke goed

    a.j.Kielenstijn

  • ab stolk

    goedemiddag in 2010 mijn bedrijf beeindigd door niet leuke omstandigheden ik ben nu zelf voor de belasting alles aan het uitzoeken maar wil hulp bij invullen belasting papieren .

    vrgr ab stolk

  • À. Alderliesten

    Wij zijn mede eigenaar van een interieur speciaalzaak en huren de showroom ruimte van onze compagnon die eigenaar van het pand is. We overwegen nu in de showroom te gaan wonen en zodoende is onze woonruimte dan ook onderdeel van de showroom. Wij presenteren op deze manier ons woonconcept. Wij gaan dus deze woonruimte huren van onze compagnon. Wat zijn de fiscale voor- en nadelen van zo'n constructie. ( de woonruimte die nu dus alleen showroom is, is ook als bestemmingsplan geschikt als woning)

    Hoor graag van u.

    Met vriendelijke groet,

    Arie Alderliesten.

  • John van der Kolk

    Ik heb een klein probleempje met de fiscus,

    Ik heb een aantal jaar geleden een direct uitkerende lijfrente afgesloten, ik ben nu bijna 60 jaar, en de uitkering loopt tot mijn 65ste levensjaar.

    Ik heb echter wat spaargeld, wat ik eigenlijk wil gaan gebruiken i.p.v de lijfrente. Dus deze zou ik voor pakweg een jaar of 3 a 4

    willen stopzetten, c.q. bevriezen en deze dan weer verder laten uitkeren hetgeen mij dan wat belastingvoordeel oplevert.

    Kan dit????

    groetjes John van der Kolk