Davilex

• Someone

Beste Collega-ondernemers,

Is er iemand die ook Davilex gebruikt voor de boekhouding. Ik zit namelijk met een probleempje als ik een Eurotest draai:

Begin dit jaar heb ik de boekhouding aangepast om in Euro's en guldens te boeken. Eerste valuta is momenteel nog gulden, tweede valuta is momenteel Euro. De conversie heb ik toen aangepast in de .ini file. Werkt perfect. Enkel komend jaar moet als eerste valuta de Euro worden ingevoerd en als tweede de gulden…Nu gaat dit allemaal perfect tot ik na het boeken van b.v. een Kasstuk kijk in de lijst en zie onder de eerste kolom “Eurobedragen” Fl. bedrag,= en in de kolom “gulden bedragen” ook Fl. bedrag,= staan. Kortom, ik zou graag onder de kolom “Eurobedragen” ook daadwerkelijk het symbool € zien staan en niet fl.

Is er iemand die hier een oplossing voor heeft???

B.v.d.

Bijna €uroproof ondernemer

• Michel

Ik heb een soortgelijk probleem. In het programma kan je een valuta symbool aangeven. Dat heb ik gedaan en nu staat er overal een euro teken voor, ook voor de gulden bedragen. Daarnaast krijg ik als ik een rapport uitdraai bij een totaal van één gulden kolom een totaal bedrag van het eurobedrag gedeeld door 2.20371!!!

Ik denk dat het een programmafout is.

Met vriendelijke groet,

Michel Haring

• Someone

Erg irritant he Michel, het is hetzelfde probleem vermoed ik, want als ik het € symbool als hoofdvaluta invul krijg ik ook inderdaad twee maal € symbool, ook voor de gulden bedragen.

Ik denk erover over te stappen op Exact, alhoewel ik met Davilex toch goed overweg kan.

Iemand een tip voor ons?

• Studio Haring

Zelf heb ik ook met exact gewerkt.

Op zich een goed programma. Dergelijke fouten zul je daar niet zo snel tegenkomen. Maar voor een ‘normale’ boekhouding vind ik het programma te uitgebreid. Als je een supergroot bedrijf hebt met veel afdelingen is het zeker aan te raden. Zo niet dan moet je je door complexe menu's wurmen om bijv een balansje op te roepen. Er zitten gewoon teveel mogelijkheden in.

Ik adviseer davilex te blijven gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Michel

• Jasmijn

Indien Davilex niet aan de verwachtingen voldoet en Exact te uitgebreid is. Zou je Pastel Software kunnen overwegen! Gericht op het MKB, alle modules volledig klaar voor de Euro. Kijk op de website www.pastelsoftware.nl, je kunt ook een gratis demo cd aanvragen.

Succes Jasmijn