Dierenwinkel

• Claudia

Heeft iemand nog goede en bruikbare tips voor het opstarten van een dierenwinkel?

Alvast bedankt

• René

Niet denken dat je elk jaar gerust 4 weken op vakantie kunt. Je dieren (lees voorraad) hebben in die tijd ook goede verzorging nodig.

een dierenspeciaalzaak is erg mooi maar vraagt heel erg veel goede zorg en aandacht, veel vakkennis “mevrouw, mn kat wil nie eten, doe ik eraan” en zal maar het verkeerde voorschrijven.

Als je geinteresseerd bent in je vak, bereid bent je kennis te vergroten en bij te houden en niet ieder jaar 4 weken met je kont in spanje wilt zitten dan moet je morgen starten.

Heb je vragen? Stel ze gerust, na 16 jaar ben ik nu met pensioen.

Succes.

• Claudia

Bedankt voor uw reactie betreft het oprichten van de dierenwinkel. Inderdaad heb ik de voor en nadelen hiervan zeer goed overwogen. Ik blijf echter bij mijn beslissing dat ik deze winkel binnen nu en 1 jaar op hoop te richten. Ik zou graag met u in contact komen om wat meer informatie te vergaren. De bedoeling is een winkel op te richten met “normale” huisdieren. Ik bedoel hiermee konijnen, cavia's, ratjes, muizen en vogeltjes. Dus niet allerlei exotische dieren. Verder natuurlijk ook hiervoor allerlei benodigdheden en voeding. Ik moet zeggen dat ik over redelijk wat kennis beschik over dit soort huisdieren, evenals over honden en katten. Ik haal hierover ook veel informatie uit boeken en nu dus ook van het internet. Dit is eigenlijk het meest leuke en interresante deel voor mij. Alleen is het nu zo dat ik me het merendeel moet richten op het werkelijke starten van een winkeltje. Dit is toch wat ingewikkelder want er komt nogal wat bij kijken. Alle tips zijn welkom.