Gat in de markt

• Wouter

Voor mijn afstudeeropdracht volgend jaar, mogen wij een mini onderneming opstarten. Maar wat kies je dan? Ik dacht aan iets dat een gat in de markt is.

Maar wat vinden jullie nu een gat in de markt, dat rendabel en toekomst heeeft?

Ik studeer voor ondernemer detailhandel

Bvd

• Esther

Beste Wouter,

vorig schooljaar heb ik toevallig een ondernemingsplan moeten schrijven en zat met dezelfde vraag. Het is niet zo eenvoudig om een “Gat in de markt” te vinden: er zijn nl al veel producten/formules uitgebracht. Ik zou vooral de kranten in de gaten houden voor trends e.d. en rondvragen aan mensen of zij nog een product of soort winkel missen in het huidige aanbod.

Je zou ook kunnen kijken om twee winkelformules te combineren (bv een speelgoedzaak met een kinderkapper, om maar eens iets geks te noemen..) of op internet zoeken naar producten die nu nog alleen daar worden aangeboden, maar waar jij de eerste winkel in kan openen.

Nogmaals: een echt gat in de markt is heel moeilijk te vinden, maar met een origineel idee kom je een heel end.

Grtz.

• Ruud

Gewoon iets beginnen in de sex sector. Altijd vraag in.

• ondernemer

je hebt gelijk, mannen denken 24 uur, 7 dagen per week aan sex!!!!

• Liesbeth

Hallo Wouter,

Omdat veel mensen op zoek zijn naar een gat in de markt, is vorig jaar Springwise opgericht – http://www.springwise.com

Springwise verzamelt goede zakelijke ideeën en concepten uit de hele wereld. Iets dat in een ander land bijvoorbeeld erg aanslaat, maar waar in Nederland nog niemand mee bezig is.

Ideaal voor startende ondernemers, marketeers, investeerders, enz. En natuurlijk ook voor studenten op zoek naar een idee voor een project!

Je kunt je opgeven voor een gratis e-mail nieuwsbrief.

Veel succes!

Vriendelijke groeten,

Liesbeth

• Dignus

Ik zou zeggen: neem de markt in de V.S. onder de loep. Probeer nieuwe gimmicks te vinden en tracht met bedenker/producent een overeenkomst te bereiken (vertel jouw achtergrond) en zet het product in de Nederlandse markt (of misschien zelfs in een ander E.U. land). Het is leuk de PLC's te bekijken en je houdt er vele goede contacten op na (een netwerkje voor de toekomst). Voor afstudeerders met initiatief is meestal wel belangstelling bij dergelijke producenten. Je kunt misschien op provisiebasis werken (een suggestie).