belangenvereniging

• eef

Hallo !

Helaas zijn wij op onze site flink opgelicht.

We verkopen gsm toestellen , ook per eenmalige automatische incasso.

Een consument heeft , na meerdere leveringen gehad te hebben , plots alle eenmalige incasso's terug getrokken (hij mag dit tot binnen een maand).

Nu hebben we een strop van 3500 Euro.

Ik vermoed dat er meerdere “consumenten” in Nederland hier structureel helaas geld mee verdienen , of op welke andere wijze dan ook.

Een internet-site openen om dit aan de kaak te stellen is niet mogelijk (toch ?) , gezien de wet op de privacy.

Wel kan een belangenvereniging voor (internet)-ondernemers wellicht hier iets tegen doen.

Mijn vragen :

1) Is zo'n belangenvereniging voor opgelichte ondernemers er al???

2) Zo nee , dan zou ik hem graag willen starten. Welke rechten en plichten hangen er aan een belangenvereniging???

Alle info over dit onderwerp en eventuele internet-links zijn uitermate welkom.

Ik wil maar al te graag dit soort gespuis minder kans geven !!!

Bij voorbaat dank voor alle info !

Eef

info@gsmwinkel.net

• Rompelberg & Ruiter advocaten

Geachte heer / mevrouw,

Kijkt U eens in Boek 2 van het Burgerlijk wetboek. Hierin staat welke vereniging U hoe kunt oprichten. Er zijn namelijk twee soorten verenigingen. Verenigingen die bij notariële akte worden opgericht en verenigen die niet bij notariële akte worden opgericht. Ten aanzien van verenigingen die niet bij notariële akte zijn opgericht geldt bijvoorbeeld:

Boek 2: artikel 30

1. Een vereniging waarvan de statuten niet zijn opgenomen in een notariële akte, kan geen registergoederen verkrijgen en kan geen erfgenaam zijn.

2. De bestuurders zijn hoofdelijk naast de vereniging verbonden voor schulden uit een rechtshandeling die tijdens hun bestuur opeisbaar worden. Na hun aftreden zijn zij voorts hoofdelijk verbonden voor schulden, voortspruitend uit een tijdens hun bestuur verrichte rechtshandeling, voor zover daarvoor niemand ingevolge de vorige zin naast de vereniging is verbonden. Aansprakelijkheid ingevolge een der voorgaande zinnen rust niet op degene die niet tevoren over de rechtshandeling is geraadpleegd en die heeft geweigerd haar, toen zij hem bekend werd, als bestuurder voor zijn verantwoording te nemen. Ontbreken personen die ingevolge de eerste of tweede zin naast de vereniging zijn verbonden, dan zijn degenen die handelden, hoofdelijk verbonden.

3. De bestuurders van een zodanige vereniging kunnen haar doen inschrijven in het handelsregister. Indien de statuten op schrift zijn gesteld, leggen zij alsdan een afschrift daarvan ten kantore van dat register neer.

4. Heeft de inschrijving, bedoeld in het vorige lid, plaatsgevonden, dan is degene die uit hoofde van lid 2 wordt verbonden slechts aansprakelijk, voor zover de wederpartij aannemelijk maakt dat de vereniging niet aan de verbintenis zal voldoen.

Mede gelet op lid 2 van dit artikel is het verstandig om deskundig advies in te winnen. Indien U samen met een derde in het bestuur zitting neemt en deze derde verplichtingen namens de vereniging aangaat, dan kunnen schuldeisers, onder omstandigheden, U aanspreken op nakoming avn de verplichtingen van de vereniging.

Ik begrijp overigens niet goed waarom U niet achter die € 3.500,00 aangaat.

Indien U nog vragen heeft, dan kunt U die rechtstreeks per e-mail aan mij of mijn kantoorgenoten stellen via onze website, www.rechten.nl.

Ik hoop U hiermee van dienst te zijn geweest.

met vriendelijke groet,

Rompelberg & Ruiter advocaten

R.H.J.M. Silvertand (juridisch medewerker)

www.rechten.nl

• O. Eilander

Geachte meneer Eef. Evenals de advocaten vroeg ook ik mij af waarom u geen verhaal kunt halen bij degene die zich deze telefoons heeft toegegeigend. Betekent dit dat de identiteit, adres en woonplaats bij u niet bekend zijn. En als dat het geval is, hoe heeft diegene dat voor elkaar gekregen?

Als medewerker van een nieuw misdaadprogramma van Veronica ben ik geinteresseerd in uw verhaal. Graag zou ik u dan ook wille vragen contact met mij op te nemen.

Mijn telefoonnummer is: 035-5277733. U kunt uiteraard ook via deze e-mail reageren.

Vriendelijke groeten,

Oetse Eilander.