HELP !!!! DEURWAARDERSKOSTEN

• Me

Ik heb een probleem. Ik heb afgelopen jaar een rekening gestuurd naar een afnemer van mij waa ik spullen aan geleverd had. Na 3 maanden was er nog niet betaald, ik heb in die 3 maanden 3 a 4 rekeningen naar ze gestuurd van deze levering. Er is ook telefonisch contact over geweest.Ik heb aan een deurwaarder zitten dneken om te sturen, maar dit wil niet altijd werken dus heb dit niet gedaan. Aangezien mijn leverancier ook zijn geld wel een keer wilde hebben kreeg ik een deurwaarde op de stoep volgens een brief. Mijn leverancier was op de hoogte van het betalingsprobleem. De deurwaarder is van te voren al betaald en hoefde dus niet te komen, de kosten zijn natuurlijk wel in rekening gebracht. Aangezien de rekening zo hoog was kon ik deze zelf 1,2,3 niet betalen anders had ik mijn leverancier wel betalld, 2 weken na dit voorval kreeg ik eindelijk geld van mijn afnemer. Is er op een of andere manier de kosten die ik heb moeten maken wegens de deurwaarder door te spelen naar mijn afnemer ??

Ik hoop dat er iets mogenlijk is.

• rp

Hallo,

ik denk dat van belang is dat uw afnemer op de hoogte is van uw leverings/betalingsvoorwaarden. Mogelijk hebt u dit in uw schrijven aan deze afnemer gemeld dat incassokosten verhaald worden.

U kunt de afnemer hiermee confronteren.

Verder is het verstandig dat u, indien dit nog niet het geval is, een rechtsbijstandsverzekering te nemen. U kunt uw verzekering dan om advies vragen danwel via hen een advocaat inschakelen.

Succes.

Rene

• Ton Vervloet

Wat zijn de standaard kosten van een deurwaarder voor het uitbrengen van een dagvaarding bij de kantonrechter voor een huurzaak

• Ernst

Hallo,

Ik heb een vraag over deurwaarderskosten in een alimnentatievordering.

Na, door niet kunnen betalen, is een alimentatieschuld opgebouwd van 12000 euro. Eind vorig jaar is een betalingsregeling tot stand gekomen waarbij een 1e termijn is afgesproken van 4000 euro. ( in tussentijds overleg tussen deurwaarder en opdrachtgever waren 1e aanbiedingen te laag. Ook een van 3000 euro! )

Nu blijkt dat de deurwaarder op de betaling van 4000 euro 1250 euro heeft ingehouden. Ik heb hier nooit iets van gehoord, vooraf niet en achteraf niet. Een en ander blijkt uit een specificatie die ik heb opgevraagd bij LBIO.

Vreemd dat de deurwaarder de 1e aanbieding van 3000 euro namens de opdrachtgever te laag vind maar op 4000 euro 1250 euro inhoud waarmee de aflossing op 2850 euro komt.En dat is lager dan 3000 euro.

VRAAG: in hoeverre is een deurwaarder verplicht kosten vooraf aan te geven danwel achteraf te specificeren. Had ik dit geweten dan had ik niet via de deurwaarder betaald.

VRAAG: Mag je buiten de deurwaarder om betalen.

VRAAG: Zijn er richtlijnen voor deurwaarderskosten?

Bedankt voor de reactie