Startende ondernemer is bezig met uitwerken van het volgende idee:
PCpakketten worden tegenwoordig verkocht als ‘plug en play’: zet het op je PC en een kind kan de was c.q. administratie doen. Uit ervaring in mijn direkte omgeving blijkt dat nogal eens wat ondernemers daar toch best moeite mee hebben.
Als de (veelal) technische verkoper vervolgens een uitleg geeft over de werking van het programma, gaat dit vaak te snel en worden de verschillende schermen ‘even snel’ doorlopen.
Mijn plan is om deze funktionele ingebruikname van PCpakketten te gaan ondersteunen. Dus samen met de klant bepalen wat de behoefte is: nieuw pakket helemaal inrichten, evt. administratie achterstand wegwerken, instruktie geven in gebruik van het pakket, jaarafsluiting, funktionele vraagbaak blijven, helpen bij overstappen van het ene naar het andere pakket, e.d.
Ik denk dan aan (MKB) pakketten als SnelStart, Davilex, SAP, en er zijn er vast nog meer.
Ik heb een funktionele IT achtergrond, ervaring met veel verschillende pakketten en heb ook ervaring met het instruktie geven aan gebruikers.
VRAAG :
Ik zou graag weten of er behoefte is aan deze dienst?
Ik denk het wel, maar zou het graag van MKB-ers horen.
Ik realiseer me dat MKB-ers er niet op zitten te wachten om de hoofdprijs te betalen voor het in gebruik nemen van een PCpakket dat voor 100 euro wordt gekocht, en ben daarom van plan om een laag uurloon te rekenen, dan wel te werken met een vooraf afgesproken aanneemsom voor duidelijk omschreven werkzaamheden.
Ik hoop op een paar reakties! Alvast dank!
Hilde