Besten, 

Mijn vriendin en ik gaan een bedrijf starten in Amsterdam voor coaching en personal development. Daarvoor ontvangen we 2 tot 6 mensen op een dag in het nog te huren appartement.

Mijn vragen zijn:

- Is of de huur (gedeeltelijk) als kostenpost kan worden opgegeven voor ons bedrijf aan de belanstingdienst en wat zijn de eisen hiervan? (we hoeven ons in principe niet als bewonders in te schrijven want we hebben al een woonadres, maar ik weet nog niet hoe de verhuurder hier tegenover staat)

- Mochten we ons toch inschrijven als bewonders, kunnen we dan ons bedrijf of als zzp'ers het adres opgeven aan de belastingdienst?

- Welke rechtsvorm is de beste voor ons? We zijn nog niet getrouwd, maar delen alles en vormen samen het bedrijf. Moeten we denken aan een vof, man-vrouw firma, 2x zzp, eigenaar + werknemer, etc.

- Een geheel andere optie is om een bedrijfsruimte te huren, maar een vereiste is een badkamer. Ik neem aan dat een bedrijfsruimte wel gewoon volledig als kostenpost kan worden opgegeven aan de belastingdienst en wat zou dit schelen op jaarbasis met 1500,- huur in de maand en een omzet van 60.000,-?

Alvast bedankt voor jullie tijd, en ideeen waar ik zelf antwoorden kan vinden zijn ook welkom! (heb al een boekhouder maar probeer liever zelf eerst wat informatie te vergaren ;-)

Met vriendelijke groet,

Dirk